Fånga dagen



Det är så trist när man jobbar till väldigt sent på kvällarna, så som nio eller tio som jag gör de flesta kvällar. För det är ju på kvällarna som jag kan träffa och umgås med mina kära vänner, och inte på morgonkvisten. Jag har redan levt det livet i åtta månader hemma i Sverige med 12-21 som arbetstider, och jag blev lite socialt handikappad. Går hellre upp tidigt och slutar tidigt så man har kvällen fri. Men jag har inte kunnat välja hittills på jobbet vilket resulterar i att jag försöker gå upp relativt tidigt för att inte förstöra hela dagen. Tur att man har en sambo som väcker en med brandalarmet fyra gånger på en och samma morgon, bara så att man kan vara säker på att man ska vakna. Så idag har jag skypat med mamma, ska iväg och sola, handla ett par klackar och kolla in H&Ms Garden Collection innan jag börjar jobba. Tillbaka hemma någon gång vid halv elva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0