Jag vill bli rik


Lite afternoon tea kanske?

Hur många gånger har man inte sagt något i stil med "Om jag hade vart rik så hade jag..."? Jag själv har nog sagt det tusen gånger om! Och jag skulle verkligen vilja vara lite rik, inte så där oförskämt och snuskigt rik, men så pass att man kan unna sig själv lite extra lyx. Som att ta in på ett flashight hotell i den finaste sviten över en helg och bli servad och ha det nice, eller köpa det dyraste gymkortet, kunna köpa varje klädesplagg och varje par skor man testar - om man känner att man vill! Kanske äta frukost ute, eller afternoon tea på nåt fancy ställe, och spontanresa till New York eller Paris för lite shopping. Det skulle vara mycket trevligt.
Önsketänkande förvisso med min lön på jobbet. Men en dag så, då kommer jag komma dit. Var så säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0