Mycket konstigheter


Om ändå fler engelsmän kunde vara som James Bond

Folket här är väldigt speciella enligt min mening jämfört med svenskar i allmänhet, det är mycket i själva kuturen som är annorlunda samtidigt som det finns mycket som är precis som hemma. Ska bjuda på några exempel, som att vissa föräldrar har sina barn i koppel, herregud, som hundar! Och på gymmet har jag stött på muslimska kvinnor som gymmar i slöja och långärmad regnjacka, obs ej engångsföretelese. Sen är det nåt fel på männen i det här landet, oberoende av ålder hyser det inga som helst tvivel om att de gärna bjuder på snuskiga kommentarer eller komplimanger. Som idag på gymmet när en gråhårig svart femtioårig man säger att det verkligen syns att jag tränar och att jag skulle vara så snygg i jeans. Usch! Varför? Jag menar, man säger det ju inte för att vara snäll direkt för då kan man säga något trevligare. Hur som helst känns det som om människor har en annan mentalitet här borta som skiljer sig från vad jag är van vid. Men men, jag vänjer mig nog...

Kommentarer
Postat av: Mami

Man får ta seden dit man kommer!

Puss

2010-03-25 @ 08:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0