Om att (inte) uppskatta ledighet

Kan man få vrida fram tiden?


Jag är en person som verkligen älskar att vara ledig, att ha tid för mig själv, och känna att jag faktiskt inte behöver göra någonting alls. Som de veckor när det råkar infalla en röd dag och man slipper gå till jobbet, man har helt enkelt en dag för sig själv som kan spenderas precis hur som helst. Sånt har jag alltid uppskattat. Fram tills nu. Jag har nu bott i London i tre veckor och en dag, varav första veckan bestod av lägenhetsvisningar och defenitivt kändes som ett heltidsjobb. När det var fixat så skulle det skaffas jobb, ett riktigt sådant. Det gick bra, men som jag förklarat tidigare öppnar inte min butik förrän den 9e mars, och det är då mina fast tider kommer börja gälla. Det här betyder alltså att jag under tre veckors tid bara haft 2,5 arbetsdagar, och en sjukt massa fritid. Om jag ska vara ärlig så får jag dåndimpen, jag är så rastlös! Vad ska jag göra? Jag kan inte shoppa mer, jag måste faktiskt tänka framåt. Jag vill inte kolla på alla turistattraktioner så som London Bridge eller Buckingham Palace, det kommer jag får göra i april ändå när familjen kommer. Inte heller jag jag luncha eller fika på fancy ställen hela tiden då det också kostar massa pengar. Så idag är jag tacksam för att bara få träffa Emma, ska dock gå på stan... Men jag ska tömma mitt vanliga konto så jag inte kan shoppa. Sen tackar jag gudarna för att jag ska jobba imorn! JAG LÄNGTAR EFTER ATT JOBBA!
En annan kul sak... hade en telefonintervju idag med Warehouse, butiken jag sökte jobb i förra veckan som jag verkligen hoppades på. Det är en delitidstjänst i samma galleria jag ska jobba i annars, det bör alltså gå ihop! Själva intervjun över telefon gick förvånandsvärt bra, trots att Linn låg i sängen och lyssnade medan jag var relativt nyvaken. Två deltidstjänster vore toppen. Sko- och klädbutik. Ska få svar inom sju dagar.

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Såg att du behövde lite mat tips, här kommmer en sida: http://filibabba.blogg.se/

Hon brukar ha roliga och nyttiga ideér. Annars finns msn:s hemsida också med massa bra tips. Lycka till!

2010-03-02 @ 13:17:59
Postat av: Sofia J

Åh tack för tipset! All mat ser jättefräsch ut i den bloggen :)

2010-03-02 @ 21:39:09
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0