Precis som jag trodde...

...Den här dagen har vart toppen från början till slut! Börjar med att meddela att jag precis är hemkommen från jobbet (kvart i tolv lokal tid) det är 12 grader ute och duggar, jag traskade hem med ett stort och fånigt leende på läpparna. Ensam. Lycklig.
Dagen började med en lång, skön dusch, lite skypande med mami och sen iväg på äventyr för att möta Linnie, Sebastian och Emma för en dag på stan. Utgångspunkten var Oxford Circus och vi letade oss igenom Topshops härliga butik där vi tittade, trånade, men absolut inte handlade. Hungriga som vi var knatade vi ner längs mysiga Carnaby Street och landade på en uteservering nästan i solen på en tvärgata. Tror ni inte de hade ett grymt bra luncherbjudande som alla nappade på? Såklart de hade! Två rätter £ 9,95 plus valfri dricka med alltifrån vin till läsk. Så nice. Det var parmainlindad sparris med hollandésås till förrätt, riktigt smarrig lax med couscous och grönsaker till huvudrätt samt ett glas vitt på det. Måste nog erkänna att det var första gången jag druckit vin till lunch, och det kändes riktigt lyxigt att få sitta ute med solbrillor i mars månad och dricka ett glas vin till lunchen.
Lite shopping på det, en jeansjacka, en baseballjacka och diverse krämer. Check! Jag fick säga tack och adjö till sällskapet och gav mig av till favoritjobbet (läs Dune) och fick snart reda på att vi höll kundevent för kvällen! Det bjöds på champagne, jordgubbar, chokladtryfflar och frukt till kunderna och det var riktigt lyckat! Mycket folk, bra tryck, och för mig väldigt bra resultat! Kul att jag hann äta ett päron till middag, samt två jordgubbar under eventet! Nu har jag i alla fall pratat med chefen, jag kommer bli förflyttat om 2-3 veckor till Dunebutiken. Och som jag längtar! Nu - bildregn!


Sällskapet, Sebastian, Linnie, Emma

I väntan på att få beställa

Jag, helt enkelt

Den goda laxen

Tre av sex från gamla Family

Favoriten Peppermint Moccha Frappuchino från Starbucks, gott colombianskt kaffe på köpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0