Ska vi gå och lägga oss?

Det var väl ungefär den första frågan man fick när vi gled in på middagsbjudningen igår. Och det var väl inte riktigt så konstigt som det låter, då stället besod av sängar med små bord på. Jättehäftigt och fräsht, stället förde mina tankar på Sex And The City-avsnittet då tjejerna besökte klubben "Bed". Vi beställde in gott vitt vin i väntan på maten med hemlig meny, stället gör alltid så. Hemlig meny varje vecka bestående av små snittar, förrätt, huvud- och efterrätt. Alla på stället får samma mat samtidigt och under kvällens gång pågår olika shower. Lyx, lyx, lyx, loungekänsla, massörer på plats som gav oss massage, underbar personal och helt enkelt en sjukt underbar upplevelse. FÖR ATT INTE PRATA OM MATEN! Den var totalt sinnessjukt god! Till förätt var det små snittar med gucamole och tomat, därefter en god mustig soppa, sen fick alla varsinn plaskhandske och en tallrik med olika fisksorter som skulle ätas med händerna. Så gott! Sen kom det in något mört och halvblodigt kött tillsammans med butternutsquach-mousse och palsternackschips. Efterrätten var chokladfoundat med ingefärsglass. Jag var i sjunde himlen! Tio av tio möjliga.
Enda nackdelen var väl att vi faktiskt hade blivit ditlurade... Han som bjöd oss hade ju sagt att han var värd för middagsbjudningen för hela klubben den kvällen. Men när vi hade kommit dit och jag frågade vad som var speciellt för kvällen och varför han var värd, så fick jag svaret att han bara ville bjuda ut mig på middag. Det var alltså vi och hans vänner på middag. Men det funkade, inte vad vi planerat, inte vad vi förväntat, men det var väl trevligt.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0