Tävling: Vad blir det för mat?


Min vardag att bläddra i tidningar efter recept

Mat, mat, mat. Jag märker att jag skriver sjukt mycket om just mat! Och det finns två olika och enkla anledningar till det
- Jag älskar att äta mat
- Jag tycker det är jättekul att laga/planera mat
Men nu efter tre veckor med stekta grönsaker och kött/soppa/indisk hämtmat är jag både trött på den typen av mat och har dessutom idétorka. Det jag behöver hjälp med är att komma på enkla vardagsrecept som är goda och nyttiga, helst utan kolhydrater i form av pasta, ris och potatis. Äter gärna broccoli, blomkål, morötter, squash och alla andra typer av grönsaker som tillbehör. Men jag måste få lite tips!
Bästa receptet bjuder jag på middag när ni kommer på besök, så dela med er av era bästa och näst bästa vardagsrecept. Har ni festligare idéer får ni i och för sig gärna dela med er av det också. Viktigt att veta dock är att vi inte har tillgång till ugn!
Vinnaren och recept presenteras i bloggen på torsdag kväll. Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Pierre-Emil

du kan kolla in min matblogg för tips www.bindmigmatamig.blogg.se



min tjej kör mycket GI så du lär hitta nåt.



Lycka till i London!

2010-03-01 @ 16:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0