Aura



Varje dag möter jag så många olika typer av människor, både trevliga och helt fruktansvärda. Som idag när det kom in svenskar i butiken för första gången sen jag började, först två jätterara tjejer som jag stod och snicksnackade med ett tag, och sen - en helt underbar kvinna! Hon var väl kanske runt 27 år eller något i den stilen, hon kommer fram till mig och börjar peka ut skor hon ska ha, utan att prova, bara köpa. Vi pratar och visar henne massa skor varav hon väljer två av de jag visade, och två av de hon tog i början. Sen avbryter hon mig mitt i en mening och frågar om jag inte är svensk. För hon var ju också svensk! Så det slutade med att vi stod och pratade i säkert tjugo minuter om skor, hennes man, hennes jobb, mina kläder, frisörer och allt möjligt. Fick till och med visitkort till hennes frisör. Hon spred en helt underbar energi som jag jobbade med resten av dagen, och hon ska komma tillbaka har hon sagt, hon vet vad jag heter. Och jag vet vad hon heter. Tack och lov att det finns underbara människor som kan jämna ut energin från de som sprider dålig sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0