Chicago is amazing

Mitt första dygn är avklarat, och till och med mer än så! Flygresan gick bra trots att den var väldigt lång och dessutom försenad, men jag sov mestadels, åt och kollade på Karate Kid som visades. Väl på plats hämtade Helena och minstingen Alice upp mig och körde hem oss till huset. Huset är enormt, fyra plan och jättefint! Det första jag fick se var mitt rum, och det finns absolut ingenting att klaga på! Det är stort, ljust och fräscht, tre stora fönster som lyser upp hela rummet, en liten walk in closet (ni som känner mig vet vad det betyder) och ett jättefint badrum i anslutning till mitt rum. Allstå – eget rum, eget badrum och en egen söt garderob! Toppen!
Jag har fått en rundtur i området och pratat med så många mammor och nya personer i området så det är inte sant, alla är så öppna och pratglada vilket är jättekul, och lite ovant.
Idag vaknade jag upp amerikansk tid 7.30 efter att ha sovit i nästan tolv timmar, kanske ska jag inte ställa om tidsrytmen helt utan försöka gå upp tidigt på morgonen. Vi har ätit god frukost och lunch med härlig frukt, färska bär och massor med grönsaker. Sen promenerade vi till Starbucks för en förmiddagskaffe och så har jag vart med och lämnat Alice på skolan samt handlat lite hygienartiklar som jag behövde, hade bara med mig småflaskor. Sen har jag varit fri hela eftermiddagen och har börjat packa upp och gjort mig hemmastadd. Körde ett entimmas pass utomhus med styrke/ konditionsträning samt promenad, det var riktigt skönt vill jag lova. Jag känner redan nu att jag kommer stormtrivas här i USA, familjen, vädret (än så länge sommar), kulturen, människorna och lyxen. Ni behöver inte vara oroliga för mig, det här kommer gå som på räls!
Här kommer bilder på mitt fina rum och toalett!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint du har fått det Sofia, det var skillnad mot London. Det känns som om att du kommer att få det riktigt bra. Du har stora ytor att röra dig på.

Vi hörs snart igen, det är spännande att läsa din blogg.

Kram Fam Mattsson

2010-09-10 @ 17:42:29
Postat av: Sofia J

Ja här kommer jag absolut trivas, ska ta några bilder i huset och området med så att ni får se :)

Vi hörs absolut snart igen!

Kram!

2010-09-10 @ 18:14:16
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0