Dålig start, så att säga!

 Hello!
 
Den här dagen började på värsta möjliga sätt, inte nog med att det regnar ute, jag ska också ha tenta på vad som visar sig vara okänd destination. Jag beger mig i vanlig ordning, i vanlig tid, för att ta mig till klassrummet vi har lektion i för att ha min sluttenta. Jag har inte hört något om någonting ocanligt eller fått direktiv om ändringar. Det är ingen där och jag är bara fem minuter tidig, tror jag ja.. Börjar ana oråd. Saknar dock telefon och internettillgång så springer i panik till första bästa lärare för att försöka få hjälp. Hamnar till slut i händerna på en tjej som erbjuder sin ipad och iphone till mig, och efter mycket strul hittar jag information om att tentan ska hållas i samma byggnad som lärarens kontor. Som ligger var?! Får adressen och springer i panik ut och börjar fråga om vägen, hinner inte ta cykeln när jag fått svar, man får max vara 15 min sen till tentor, så jag springer, och svettas, springer och svettas. Väl framme är alla ingångar stängda, vad i helvete? Springer runt hela huset och möter en receptionist och kommer upp på sjunde våningen där lärarens kontor är. Självklart tomt då han är på tentan. Hittar en lärare som berättar att han befinner sig i hus sex, bredvid hus fem där jag började min resa. Springer i regnet och kommer fram tjugo minuter sen och ber om att ändå få göra tentan. Det får jag, men jag har bråttom, tentan hade nämligen börjat 30 min innan vanlig lektionstid. Okej... Helvete. Jag hade alltså 1 tim och 10 min på mig att slutföra en tio sidor lång tenta, som ni kanske förstår gick det sådär. Kanske till och med käpprätt åt helvete. Skönt. Det är över nu!
Men dagen fortsatte desto bättre! Var på massage på Zen och sedan gjorde jag naglarna, för att sedan möta upp Julia och Johan på middag, mycket trevligt! Fick dessutom tillbaka två betyg, B+ i både kinesiska och Language and culture och jag är mycket nöjd!
 
Shit day tiday, starting with me fucking up not knowing where to go for my final exam, turned out I was one hour late and had only one to go before it ended. Not very good... I think I might fail it, but at least school is over for now!
But the rest of the day was great - massage, had my nails done and then dinner with friends! Perfect ending!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0