La Pedrera

Fin tomatsallad med skinka
Alexandras bifftartar
Alexandra
Min förätt med oxkind, stor som en varmrätt, med Alexandras croquettes
Min "suckling pig" med supergoda rödbetschips
 Lokalen
 
Var på en jättemysig "avskedsmiddag" med Alexandra ikväll, hon och klassen sticker på solsemester till Malaysia, vidare till Thailand och är borta på obestämd tid. Låter inte alls så jobbigt. Hade gärna åkt på lite sol och bad! Känns alltid lite sorgligt att säga hej då, men fördelen är ju att hon bor i Sverige och kommer hem i sommar!
Efter mycket om och men hamnade vi på en spansk restaurang som heter La Pedrera och serverade massa goda tapas, kött, fisk, paella - ja allt man kan tänka sig i spansk väg! Själv beställde jag in en tapasrätt till förrätt, oxkind som lagats länge på låg temperatur, den riktikt smälte i munnen. Enda nackdelen var att jag efter den var mätt, proppmätt! Då kommer huvudrätten in och är minst lika stor den, och plötsligt har jag ätit för två (och nej, jag är inte där..) så var supermätt och väldigt belåten efter mycket god mat! Stället rekommenderas varmt, se menyn här!
 
La Pedrera
33 Sichuan Zhong Lu, near Yan'an Dong Lu
四川中路33号, 近延安东路

Kommentarer
Postat av: m icke

ser jättegott ut!
synd att inte vi gick dit:)

Svar: Jaaa! Men vi får gå till andra ställen på andra platser ;) <3
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2014-01-06 @ 00:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0