Tack och hej

Happy girl saying goodby
 
Säger goodbye för den här gången till bloggen, som ni kanske märkt! Nu när jag är på hemmaplan med majoriteten av mina nära och kära är jag bara ett telefonsamtal bort. Jag hoppas att ni har haft lite nöje av mina senaste skildringar av life in China, vilken upplevelse! Nu när man landat lite mentalt och hunnit smälta allt är jag ingenting annat är stolt. Det var en stor utmaning att flytta till ett land där man inte kan språket eller förstår sig på kulturen, ensam, med alla kära kvar på hemmaplan. Men oj vilken häftig utmaning - och jag har klarat den! Det har gått åt några tårar och sömnlösa nätter, men det är en del av livet. Jag har träffat fantastiska människor, upplevt häftiga platser, ätit ändlösa middagar ute, pluggat lite, unnat mig mycket och lärt mig desto mer om mig själv. Jag skulle inte ha gjort annorlunda om jag hade fått frågan, men känner mig färdig och vet vart jag hör hemma. Jag är tacksam för det jag har och uppskattar Sverige i allmänhet. Vi har det jäkla bra här ska ni veta!
Nu är det plugg på helfart 1-1,5 år framöver, jag letar extrajobb som ekonomiassistent, vill hitta en större lägenhet... Bollen är i rullning! 

Kommentarer
Postat av: Mami

Jag är så glad att du skrivit din blogg så vi har fått följa din tid i Kina. Gladast är jag att du är hemma igen och trivs och att vi kan ses över trevliga middagar och prata och mysa. Puss

2014-01-30 @ 20:53:10
Postat av: Inger Karlsson

Morfar och jag är så glada att du är hemma igen och allt har gått bra. Jag har läst din blogg varje dag och det har varit så roligt att få följa dig i Kina. Du har varit så duktig Sofia och klarat dig så bra i Kina och fått många nya erfarenheter som du kommer att få nytta av i framtiden. Lycka till med allt här hemma nu. Kramar

2014-02-01 @ 19:14:34
Postat av: Jessica

Åh va tråkigt, men förståligt :) Tack för att vi fått följa med på din häftiga resa! Hoppas du och M kommer ner snart, kram

2014-02-20 @ 10:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0