Någon kunde dött!




Ja, i morse strax efter tio precis innan jag skulle gå till jobbet hörde jag världens duns i trapphuset utanför. Jag satt och sminkade mig, hade ungefär tio minuter kvar innan jag skulle gå. Duns säger det, och min första tanke är att någon är här för att byta tvättmaskin och har tappat den ner för trappen som är rätt brant. Det dröjer några sekunder och sen går ett av våra två larm i rummet och jag tror att någon ramlat med denna enormt tunga sak och fått tag i nåt typ av nödlarm - så jag springer såklart ut. Det jag möts av är att en stor del av taket ca 2x3 meter från taket fallit ner! Stora högar av betång ligger i trapphuset och det är dammigt överallt. Jag tittar ner, tack och lov, ingen där, det vill säga ingen skadad. Men jag vart ändå rätt skärrad, jag skulle själv passera precis där några minuter senare. Tänk om man stått under. Usch!
Jag ringde hur som helst vår hyresvärd på stört, och de har vart här och städat och lagt någon ny massa i taket. Dessutom så fungerar tvättmaskinen! Så glad, och den var ledig när jag kom hem dessutom!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Herregud! Bäst du aktar dig så inte fler delar rasar in!

2010-04-21 @ 23:35:27
URL: http://csmh.blogg.se/
Postat av: Sofia J

Ja, det är superläskigt! Man vet ju inte vad som händer här näst!

2010-04-22 @ 00:27:48
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0