On my way back home


Dagens fångst

Så tänker jag på engelska! Jag kommer på mig själv i mina tankar på vägen hem när jag inte vet vad ordet heter på engelska, så efter att ha formulerat tankarna på det nya språket byter jag över till svenska tankar igen! Ändå rätt faschinerande, får se om jag börjar drömma på engelska med. Då kanske det gått för långt?
Hur som helst, i mina engelska tankar där jag räknar ut hur mycket jag sparar varje månad på att promenera i stället för att ta tunnelbanan till jobbet som jag gjorde första månaden, kommer jag fram till att jag sparar 600 kr och. Ja. Vadå? Jo det ligger £ 20 på gatan! Hallå grattis, 220 kr mer! Inte nog med att det är 17 grader varmt ute sent på kvällen och jag mår rätt bra, jag hittar lite extra cash.
Väl hemma fick jag mat serverad av Linn, supergod rätt med wokade grönsaker och räkor. Nu - slinga håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0