Flygning


TV i flygstolen, jag tittade på "Going the distance" och "Eat, pray, love"

Igår så flög jag ju hem ifrån Chicago till ett minst lika kallt och snötäckt Stockholm. Flygresan i sig gick bra, tittade på film och sov, men allt runt omkring var lite av ett kaos! Vid incheckningen blev det ju genast problem på grund av mina väskor, precis som alltid, de var för tunga båda två och han i incheckningsdisken ville ha $250 vilket motsvarar ungefär 1700 kr, totalt sinnessjukt! Men efter ett tag mjuknade han och erbjöd sig att strunta i övervikten men ta betalt för den extra väskan, $50. Helt okej! Sen skulle jag ju ha med mig en rullväska som handbagage som jag köpte samma dag, hehe, och den var ju både för stor och för tung (13 kg, tillåtet 8 kg) visade det sig när jag skulle igenom en av kontrollerna. Tillbaka till incheckningsdisken. En tredje väska kostar $200 att checka in. Jag blir så arg att jag börjar grina, går därifrån, går till en ung kvinna vid en annan kontrollstation som är förstående och släpper in mig. Tack gode gud! Men sen när jag väl ska kliva på planet kommer en kvinna fram och påpekar att min väska är på tok för stor och att jag inte får ta med den in, hon checkar in den på planet och säger att jag borde gjort det innan och jag ska vara glad som slapp betala för det. Det är jag. Jag "sparade" $400, 2800 kr, tur för mig, för det hade jag absolut inte råd med!
Däremot saknades väskan när jag väl var framme på Arlanda! Fick alltså två av tre väskor.. Lite panik! Men, väskan är på väg hit nu så det är okej, den hade fastnat i München! Och det höll jag också på att göra kan man ju lugnt säga. Mitt plan från Chicago var lite försenat, men det räckte mer än väl för att skapa problem. Mitt anslutande plan gick 13.10. Såhär såg det ut för mig:
12.45 - Landade
12.50 - Kom av planet
12.55 - Gick i rask takt genom passkontroll
13.00 - Säkerhetskontroll där väskan och jag skulle skannas
13.01 - Springer mot min flight
13.02 - Springer ännu snabbare, svettig i päls
13.03 - "Ms Jarrestedt please make it to gate 40, this is the last boardingcall" hörs i högtalarna
13.04 - Framme vid gaten där de tålmodigt väntar på mig och är glada att jag hann
13.10 - Planet lyfter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0