Hemresa närmar sig


Garderoben efter tre månader

Nu börjar det bli dags att packa ihop efter tre månader i staterna! På måndag går planet, på tisdag landar jag i Sverige! Jag har redan börjat packa lite grann, men eftersom jag kom hit med två fulla väskor så är risken stor att jag flyger hem med tre. Shopping har varit en favoritsysselsättning!
Garderoben kan på rätt så många sätt sammanfatta min vistelse här på olika sätt, tunna jackor, tunikor och sjalar som var allt som behövdes den första månaden eftersom sensommaren var helt enorm med närmare 30°. På hatthyllan sticker en leopardsvans upp ifrån min utstyrsel på Halloween, en galen företeelse här borta. Min pälshysteri i flera former, tre pälsvästar, en pälsjacka och en pälsmössa är bara ett bevis på min förkärlek till varmt och luddigt.. Koftor och tjock jacka bevittnar den hemska kylan som smugit sig på nu den senaste tiden! Bensyddet uppe på hyllan, och kryckorna till vänster påminner mig om min sträckning i knäleden som fick mig på fall, rent ut sagt! Många minnen, i en garderob..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0