För bra för att vara sant

Det är så typiskt, något fruktansvärt typiskt! När man hittar något man vill ha, så är det alltid någonting som är fel, för inte sjutton ska det vara enkelt att få det man vill ha! Vad jag pratar om? Jo, boende i London som inte är bland det lättaste att hitta. Efter att ha letat igenom X antal annonser med strunt, hittar man såklart vissa små guldkorn som man faller pladask för och kämpar sig igenom långa mail på engelska till innehavaren. Hur kul är det då på en skala när man 5 mail senare upptäcker att lyxlägenheten till ett bra pris i ett perfekt område är fejk? Sjukt trist ska jag berätta! Förhoppningar som går i krash, jag menar, man tror att man hittat drömlägenheten men sanningen är att det är ett fån någonstans i cyberspace som tror sig kunna lura en på massa förskottsbetalningar för en lägenhet som inte exsisterar. Jag blir så arg att när man misstänker att något är för bra för att vara sant, då är det så, jämt. Kan man aldrig få ha lite tur?

 

"450 £ per månad (ca 5000 kr) stor garderob, dubbelsäng, disk- och tvättmaskin, internet, TV och nybyggd toalett. Allt ingår" - YEAH RIGHT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0