JAG HAR JOBB!


Jag har idag skaffat jobb i en skobutik som heter Dune, ligger i Westfields shoppingcenter! Jag var där inne i förmiddags och frågade om de hade någon ledig tjänst, vilket de faktiskt hade. De ställde lite frågor om jag hade jobb idag, hur flexibel jag är och vad jag hade för planer inför morgondagen. Såklart hade jag inga, och vi skulle precis boka intervju då managern ber mig komma in kl 16.00 och provjobba i stället - jag hade ju ändå helsvarta kläder på mig, som hon sa. Så min dresscode är helsvarta kläder och ett par av deras skor. Jag kom in kl 16.00, sådär lagom nervös och blev direkt inskickad till lagret där jag blev guidad i hur alla tusen skolådor var uppradade - tre bokstäver och tre siffror. Bara att lära sig! Sen fick jag läsa deras handbok på ca 35 sidor om hur man ska betee sig, klä sig och framför allt sälja i butiken. Jag inser plötsligt att jag faktiskt jobbar med sälj igen om kommer kunna använda mina säljkunskaper ifrån Viasat, men på ett annat sätt. Klar med handboken och en svensk tjej kommer fram och presenterar sig, supergullig, hon kommer nog kunna hjälpa mig. Väl ute på golvet var jag nervös första kvarten, sen släppte det och en timme senare berättade managern att jag fått jobbet. Jag tackade såklart JA! Jag måste dock alltid komma ihåg att ha perfekt fixat hår, välmanikyrerade finger- och tånaglar, perfekt lagd make upp, inte mer än två ringar per hand, max ett halsband, ett par örhängen, stylish clothes och såklart svarta sådana varje dag. Här kommer inga problem uppstå. Jag har precis målat och filat både finger- och tånaglarna och köpt nya tunna nylonstrumpor samt en svart kavaj. Imorn ska jag ett par skor. Jag är redo. Ska dessutom på en intervju på lördag om ett barjobb på On Anon då jag faktiskt bara blivit anställd på 4 tim per dag mån-fre än så länge.


Kommentarer
Postat av: Kristiina

Grattis!! Jobbet passar ju dig perfekt! :D

2010-02-24 @ 10:12:09
Postat av: Regina

Niiiiice ju! Grattis som fan! :) Är du inte ens lite nervös för engelskan? :p

2010-02-24 @ 18:57:25
URL: http://reginastockholm.blogg.se/
Postat av: Sofia J

Taack så mycket! Jag var inte så nervös, och det har typ redan släppt trots en del jobbtermer jag måste lära mig! :)

2010-02-25 @ 00:45:57
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0