My cup of tea

Åh vilken härlig och bra dag det har varit idag! Jag känner mig lugn och glad, dagen som lite turist har vart helt toppen trots att jag mest strosat runt ensam i regnet här i London. Linn har varit på egna äventyr som hon själv får berätta mer om senare, men hon borde komma hem någon gång efter åtta ikväll! Själv har jag idag bokat tid på Lloyds bank för ett möte om jag ska få starta ett konto där eller inte... (?) Måste ha ett engelskt konto för att kunna få min lön, men bankerna jobbar inte så att jag bara får ha ett konto ett halvår. Men jag är bra på att ljuga, så jag hittar på nåt!
Resten av dagen har jag ordagrant sprungit omkring med min Londonguide i ena handen och ett paraply i den andra. Jag hade hittat två mål för dagen, Chinatown och en the-shop som verkade underbar! Luchade gjorde jag på Mark & Spencers matdel, och där blev det en tomat och basilikasoppa. Efter ytterligare mer promenad i regnet blev det en Caffe Moccha på Starbucks i värmen. Hur som helst hittade jag min the-shop på en riktigt underbart mysig gata som heter Neal Street och ligger i Covent Garden nära Picadilly. Och butiken hade enormt hög mysfaktor, och jag hade svårigheter att välja vilket the jag skulle köpa med mig. Men efter att ha förtrollats av doften av drömmar, julafton och äppelpaj valde jag ett kanel/äppelthe. Om jag ska vara ärlig är det nog den godaste doften jag någonsin känt!
Nu sitter jag här i soffan och dricker mitt goda the i lugn och ro, efter min goda middag i form av kycklinggryta som jag även ska ha till lunch imorn.

Min dag i bilder


Kommentarer
Postat av: Mami

Du verkar haft en härlig dag, visa mig thebutiken när vi kommer dit, puss

2010-02-26 @ 14:42:54
Postat av: Mami

Hej! Den theaffären vill jag gärna besöka när vi kommer. Puss

2010-02-26 @ 14:49:05
Postat av: Ann Mattsson

Det är verkligen roligt att läsa om dina dagar i London, jag kan känna hur det doftar om ditt ny inköpta te. Hoppas att det löser sig för Linn när det gäller arbete.

Kram fam Mattsson

2010-02-26 @ 17:08:45
Postat av: Sofia

Ja den visar jag er gärna, låg på en väldigt mysig gata! Ser fram emot att ni kommer :) Kram

2010-02-27 @ 23:00:12
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0