Nyinflyttad

För tredje gången i mitt liv är jag nyinflyttad! Denna gång till skillnad från tidigare har storleken blivit mindre på alla håll och kanter, och dessutom är jag kombo i stället för boende med mina kära föräldrar. Och vad som är absolut tokigast är att vi flyttat in i en helt annan lägenhet än den vi bestämt oss för, en större, en bättre! Underbart!
Vad som egentligen hände är oklart, men efter att ha skrivit på kontraktet och vi gemensamt med vår landlord (hyresvärd) skulle gå in i lägenheten öppnar han en helt annan än den vi tidigare tittat på. Jag och Linn ser förskräckt på varandra och säger att den visst inte är vår, det är helt enkelt inte den. Mannen protersterar och berättar att det är den vi skrivit kontrakt på, till samma pris såklart, med samma förmåner som i den andra. Han visar oss in och säger att den är bättre och större, vilket givetvis stämmer. Han öppnar även den andra lägenheten och låter oss jämföra, det hela slutar med att vi skrattar och väljer den nya stora studion i stället. Så sjukt bra val. Nu har vi ett mysigt sovloft med dubbelsäng, en soffa, soffbord, "matskåp", garderob och en himla massa golvyta till skillnad från den andra. Det känns sjukt bra!

Här är nya stjärnskottet

Kommentarer
Postat av: Sandra H

Gattis, vad kul att ni hittat rätt äntligen :D

2010-02-16 @ 22:41:10
Postat av: Sofia J

Taaack så mycket! :) Vi är mycket nöjda!

2010-02-17 @ 12:47:37
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Grattis! Ni är lyckligt lottade tjejer ;)

Vill bara påminna om att vi måste boka gotlandsfärjan snart <3

2010-02-17 @ 16:42:35
Postat av: Ann Mattsson

Det var ju en jätte fin lägenhet, med möbler och allt. Vilket litet sött handfat ni har. Ni kommer säkert att trivas där. Jag hörde att den ligger bra till när det gäller shopping och era vänner.

Kram Ann med familj

2010-02-17 @ 18:18:58
Postat av: Sofia J

Just handfatet är mycket litet tyvärr! Jag som klagade hemma när vi bytte till ett som var 2 cm mindre än det förra.. Jag skvätter ner mig totalt!

2010-02-18 @ 20:49:53
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0