Vadå jobba?

Det räcker inte med att man just flyttat till ett nytt land och letat lägenhet i tusen år - man ska ju ha jobb med! Jag får tillbaka den känsla jag tidigare haft så många gånger, om att veta vad man vill ha men att det ska vara så svårt att få det! Usch! De jobb jag kan tänka mig är ju precis sådana jobb som de flesta andra i min ålder och med min erfarenhet också vill ha, i någon fancy kläd/skobutik med saker man själv tycker om och kan stå för. Så visst sjutton är det svårt att få en sån tjänst! Idag har jag sprungit runt i Westfields shoppingcenter och lämnat mitt CV lite här och var, några kläd-och skobutiker som jag gillar. Butiken jag känner allra mest för i nuläget är Warehouse (finns även i Sverige) då de både har snygga kläder men framför allt en gullig manager som tog emot mitt CV. Det kändes bara så rätt, hon var så gullig och de hade ju faktiskt en tjänst ledig. Den vill jag ha. Den ska jag få! Frågan är bara hur? Jag fick numret och ska höra av mig till dem om de inte hört av sig till mig. Sökte även en rätt kul grej... Det finns en butik som heter Hollister som ligger där, på helgen är det ca 30 meter kö (!) utanför för att få komma in där, det står killar/tjejer i entrén i bara mässingen och ser snygga ut och släpper in folk. Själva butiken är typ en surfbutik, men vad egentligen alla vet om butiken är att man måste vara snygg för att få jobb - och är man modell får man extra betalt. Jag och Linn var inne där idag, förstår verkligen inte hypen, men tyckte det vore kul att testa om man får jobbet (läs om de tycker jag är tillräkligt snygg). Så jag sökte. Tjänsten i butiken hette "Model".


Jag måste ju få jobbet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0