Från en storstad till en större

Jag och Linn på nyårsförfest i London


Londonresan närmar sig med stormsteg, det är bara nio dagar kvar tills jag och min bästa vän Linn flyttar våra käraste ägodelar, högsta klackar och största leenden bort till London. Det känns häftigt och spännande att lämna tryggheten och allt man byggt upp här för att leva på en rätt okänd destination på obestämd tid.

Igår natt började jag packa, man kan aldrig vara för förberedd. Jag var så nöjd när jag tömt hela min byrå och garderob på saker jag ville ta med mig, och kunde med nöd och näppe stänga väskan! Fasen vad bra jag är, tänkte jag. Efter några minuters funderande kom jag på att "hey.. det där är bara mina kläder", jag inte inte packat ner ett enda par skor. Oj, inte heller plattång, necessär, smycken, träningsprylar, dator.. nej inte ett skvatt annat än mina kläder. Det blir inte bättre än att jag får ta den ökänt stora svarta väskan, ni som sett den vet vad jag menar. Men vad gör man inte för att få med sig en bråkdel av sitt liv till ett annat land? Övervikt eller inte, allt ska med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0