Bra besked



Igår fick vi besked om att vi får bryta vårt kontrakt på lägenheten en månad tidigare utan att behöva betala något extra för det, det känns som en jättestor lättnad. Jag pratade dessutom med min chef och berättade om mina planer på att åka hem. Jag vill ju åka hem, och vidare till Norge, för att kunna tjäna ihop pengar så att jag kan resa i början av nästa år. Det är min dröm och min plan. Som jag har det nu rent ekonomiskt så går det inte runt med det jag tjänar på jobbet utan jag tar varje månad av mina sparpengar. Jag kan helt ärligt säga att jag inte klarat mig utan sparpengarna då lönerna är så dåliga här. Jag tjänar ungefär en tredjedel av vad jag gjorde på mitt senaste jobb på Viasat, så det har vart en stor omställning. Hur som helst så tyckte min chef att det var jättetråkigt att jag planerat hemresa och har försökt övertala mig att stanna kvar, både genom att fråga ut mig om mina framtida yrkesplaner och hur jag tänkt ta mig dit, och genom att lova att hon ska coacha mig till att bli brons och snabbt efter det silver (vilket betyder en liten löneförhöjning.) Jag uppskattar det jättemycket, men jag vet vad jag måste göra. Jag trivs hur bra som helst här i London, men jag är ung nu och måste passa på att göra allt det jag vill göra. Närmst är att resa, och för att komma dit måste jag skaffa mig ett bättre betalt jobb.
Att flytta till London är det bästa jag gjort i hela mitt liv, men det finns så mycket jag ska hinna med, och jag vet att det jag kommer göra härnäst kommer ge mig samma känsla. Det kommer bara att bli bättre och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0