Trettonde maj

Tillbaka på jobbet efter att ha varit krasslig ett par dagar, jag känner mig bättre men hostar lite fortfarande och har lite ont i halsen. Kände dock att jag gjort rätt i att komma till jobbet idag efter att ha träffat mysiga och trevliga kunder, jobbet handlar verkligen om kunderna, och har man en bra kund kan det lyfta hela ens dag! Jag har idag tagit väl hand om en italiensk kvinna som inte pratade engelska, hon letade efter ett par skor och en väska till klänning hon precis införskaffat. Hon pratade med mig på italienska och jag svarade på spanska, jag är tacksam att jag valde att lära mig det underbara språket. Det hela slutade med ett par snygga, rätt höga svarta klackar i mocka som jag själv har i blått. Hon var en av de kunder som jag känt att jag gjort en tjänst under dagen, och det är da jag vet att jag gjort ett bra jobb. Jag har gjort det jag är här för att göra - stå till kundens tjänst. Desstuom blir jag just nu utvärderad i det jobb jag gör, hur väl jag gör det och så vidare. Vi bedöms i ungefär trettio olika krieterier och jag har sex eller sju kvar att uppfylla innan jag är en bronssäljare. Det handlar om att alltid erbjuda fler produketer till kunden samt att veta vad företaget står for samt vilka mål vi ska uppnå varje dag. Det fixar jag inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0