Underbart avslut på en rätt dålig dag

Lugn, glad, harmonisk och uppspelt på samma gång. Jag vet inget som får mig att känna mig så rofylld som en lång promenad i min ensamhet, där jag bara hör mina fotsteg och mina egna tankar. Ingen musik behövs, helst vill jag bara höra mig själv och naturen. Det är något med mina långpromenader som ger mig helt ny energi och dessutom tid att uppskatta nuet jag lever i, nästan varje gång jag är på en långpromenad kommer jag på mig själv med att tänka på hur mycket jag trivs här och saker jag uppskattar i livet. Det blir som en rensning av sinnet där jag sållar bort och löser problem, samt tänker igenom min livssituation. Underbart att man kan kombinera det med motion. Jag gick i en och en halv timme längs Themsen bort till Putney Bridge och tillbaka på andra sidan, hittade urmysiga parker längs vägen samt en underbart fin thairestaurang precis vid vattnet och Putney Brigde. Jag kände mig som i en liten bubbla av upprymdhet. Älskar livet gör jag också.







Kommentarer
Postat av: Mami

Hej älskling. Vad poetiskt skrivet. Du skriver bra och jag kan riktigt känna själv hur du känner, då har man lyckat med det svenska språket. Tittade på resurangen den såg mysig ut, dit går vi. Puss

2010-05-13 @ 09:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0