6 november 2010


6e december står inskrivet i kalendern, vemodigt

Nu har jag bara en månad kvar i det här härliga landet, för den 6e december går mitt plan tillbaka till Stockholm, och landar på er mark den 7e. Den kommande månaden har jag en del framför mig. Lördagen den 20e november ska vi bila härifrån till Canada och besöka Toronto, Motreal samt Niagarafallet och vara borta totalt 6 dagar, det ska bli jättekul. Inte att bila, men att få komma till Canada och se det! Fick se hotellen vi ska bo på, och de är verkligen jättefina, så det kommer nog bli jättebra. Sen är vi hemma några dagar, och sen åker Helena och Odd iväg till Mexico i fyra dagar, och då ska jag vara ensam med barnen. Jag har ingen aning om hur det ska gå rent praktiskt, i och med att det kommer bli sjukt långa dagar då jag ska väcka barnen, ordna frukost, lunch, mellanmål och middag, få iväg dem till skolan, hämta från skolan, ansvara för läxor, städning och lägga barnen. Varje dag från onsdag-lördag. Visst kommer jag ha några timmar ledigt då barnen är i skolan, men jag kommer i stort sett inte kunna lämna huset, och inte heller kunna träffa mina vänner innan jag åker. För de kommer ju hem på lördagskvällen, och jag åker hem på måndagen. Så jag känner mig lite stressad över att inte hinna packa, inte hinna shoppa (ja, på riktigt) och inte hinna träffa alla tjejer innan jag åker. Jag planerar ju att komma tillbaka, men det är ju inte säkert! Men det kommer väl givetvis att lösa sig på ett eller annat sätt, det tvivlar jag inte på!
Jag längtar inte tillbaka hem, även om jag längtar efter familj och vänner, men det här är mitt äventyr och jag kommer ta vara på min chans som jag fått här och fortsätta att göra det bästa av den. En månad kvar, det känns kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0