Att städa för sig själv?



Mina gamla klädhögar..

Det här med att städa och plocka undan i mitt rum/ badrum har för mig blivit lite av ett dilemma sen jag flyttade hit. Vanligtvis så städar jag när det är så illa att jag inte tål att se det, när det ska komma folk, när städerskan ska komma, eller som i London för att det var så litet att det inte gick att ha ostädat. Men här, här är det bara jag som är på mitt rum, bara jag som ser, bara jag som bryr mig, eller låter bli att bry mig. Så numer städar jag mest för sakens skull, för att jag vill att det ska se trevligt och städat ut. Men samtidigt känns det som om det inte spelar någon roll, när ändå ingen annan ser. Jag kan väl leva i min skit om jag vill..?
Nu när jag är halvt handikappad har jag inte orkat bry mig, mina kläder från förra helgens halloweenfirande ligger kvar i badrummet, tillsammans med massa andra kläder som jag struntat i att lägga på plats.
Skulle ni bry er om att städa lika mycket, om det bara var ni som såg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0