Fysisk update 3.0


Olycksplatsen, men också favoritplatsen

Nu har jag precis varit hos min ortoped, och nu är det dags för rehab! Jag har fått lite övningar så att jag ska kunna träna upp musklerna till vad de var innan, sakta men säkert! När jag gör övningarna kommer jag inte behöva skyddet på, men på gymmet kommer det att behövas. Och yes, jag får göra vissa benövningar på gymmet, om än försiktigt! Framsteg framsteg, jag ska nog pallra mig iväg till gymmet redan imorn, utnyttja min sista vecka av medlemskapet där...
Helst ska jag ha på mig stödet i upp till sex veckor totalt, men min läkare sa att det är upp till mig nu att känna efter hur pass mycket jag behöver det. När jag sover och när jag gymmar ska jag ha det, för då är det störst risk för okontrollerade/ oväntade rörelser i knäleden och då ska skyddet finnas som hjälp. Utöver det rekommenderas jag ha det, men får avgöra själv. Så nu ska jag prova mig fram och se vad som funkar för mig! Men oh så jag längtar efter träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0