God morgon världen


Toronto, ett av tre stopp

Helgen är slut och nu är det ny vecka med nya utmaningar! Veckan ser ut att bli ganska fullproppad med jobb fram tills på lördag då vi åker till Canada, blir tre kvällar på rad med att lägga barnen (vilket inte är så vanligt för mig). Men sen vet jag faktiskt inte hur det kommer bli när vi åker till Canada, jag vet inte om jag följer med "på jobb" eller "på semester" om jag ska vara helt ärlig. Visst har jag ett öga på barnen även när jag inte jobbar, typ om de gör något de inte får så säger jag ju till, men jag förväntas ju inte ha det alls på samma sätt som när jag jobbar.
Vi kommer att bila till Canada, börja tidigt lördag morgon, och jag vet sjuttsingen inte hur det ska gå. Resan är beräknad att ta ca sju timmar, jag gissar på någon extra timme eftersom det brukar bli så med barn i bilen, och jag har aldrig åkt så långt. Sex timmar tog det till sommarstället i Blekinge när jag var liten, och tyckte det var fruktansvärt, nu tar det typ fem och det är också jobbigt. Så ännu fler timmar i en bil kommer bli tufft, vad ska jag syssesätta mig med? Jag har läst ut alla böcker, batteritiden på min dator är knappt (!) en timme, jag har ingen ny musik på min Ipod, TIPS?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0