La Grange Road


Gick förbi, och in i, en vacker gränd

Har pinsamt nog upptäckt att jag alltid har min vita skjorta på helgen, hang up?

Fint

Sneak peak på mina fynd

Grym dag eller vad? Jag utforskade idag La Grange Road som ligger några stationer med tåg ifrån mig, åkte först förbi gymmet för att lämna tillbaka isförbanden jag fick låna när jag skadade mig, och sen till La Grange. Har åkt förbi där massor med gånger, men aldrig funderat över vad som finns där. Men så tipsdade Helena, min värdmamma, mig om att åka dit och kolla! Där fanns det massor med småbutiker, caféer och restauranger! Det passade mig perfekt eftersom jag inte hade sådär jättemycket tid, hade tänkt träffa de svenska brudarna här i Chicago men de bor så långt bort, och det tar sån tid att komma dit (ja, ca 1,5 tim).
I La Grange hittade jag det jag har letat efter på sistone - en second handbutik! Woho! Om jag vart glad? YES! Jag har gjort sånna underbara köp och är lycklig upp över öronen. Jag provade sex plagg, köpte fyra. Det är enormt bra för att vara second hand! Ni ska få se mina nya kap, I promise!
När jag kom hem hade familjen varit på IKEA och köpt massa svenskt godis, oj, oj, oj! Vi åt upp en stor Marabou mjölkchoklad, jag var rätt så delaktig kan jag påpeka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0