Rätt så dåliga nyheter



Besökte ju ortopeden idag som lyssnade på min story, klämde, vickade och böjde på mitt ben. Hans slutsats av det är att det är min menisk det är fel på, men det krävs magnetröntgen för att kunna påvisa det. Och för magnetröntgen krävs det att mitt försäkringsbolag lovar att täcka det. Och för att försäkringsbolaget ska täcka det krävs en medicinsk rapport. Den rapporten tar cirka tre dagar att få, sen ska den skickas och utvärderas av mitt försäkringsbolag, som också tar cirka tre dagar. Mitt försäkringsbolag har sagt att de skulle kunna vara klara med det beslutet tills på måndag och uppmanade mig att preliminärboka en tid tills dess, men för att få boka så krävs.. Ni får gissa? Rätt svar: ett bevis på att magnetröntgen kommer att betalas av försäkringsbolaget. Never ending story. Jag är så attans arg över den dåliga kommunikationen och det här värdelösa systemet! Inte nog med att jag får dåliga nyheter, nä, jag måste sitta som en sekreterare/ mötesbokare/ informatör/ researcher med för att få allt att stämma.
Hur som helst, om det visar sig vara minisken kommer jag behöva göra en titthålsoperation vilket känns skit. Min pappa har precis gjort det vilket har gått jättebra, men det känns så tråkigt. Ska jag behöva opereras? Jag håller fortfarande tummarna för att det fortfarande bara ska vara en rejäl stukning som kommer läka av sig själv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Älsklimng!

Jag förstår att du blir trött på det systemet. Men det är bara att tänka positivt. Lika pra att kolla upp det så fort som möjligt och låtsas att du jobbar med försäkringsärenden och att det är en mycket trevlig kund till dig som du gör allt för!

Puss Mami

2010-11-11 @ 07:16:34
Postat av: emmys bloggkalas

ja det är nog alltid uppskattat :D

2010-11-11 @ 07:55:57
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Sofia,

Tyvärr blir jag väl inte så överraskad av din dåliga nyhet, det kändes som att du hade samma problem som jag. Men nu hoppas vi att allt går att lösa och att du är hel snart.

Puss

Pappa

2010-11-11 @ 17:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0