Sammanfattning Canada



Vid Niagarafallen

Sådär, här och nu hade jag tänkt att sammanfatta min Canadaresa lite grann! Har ju hela resan vart under ett "tight" tidsschema som jag inte kunnat rå för, och därför har jag mest bara hetsskrivit! Så, under sex dagar var jag alltså på semester med min värdfamilj, det vill säga de jag bor och jobbar hos. Vi besökte fyra olika ställen i Canada på sex dagar, vilket gjorde att det var mycket på gång hela tiden och svårt att planera hur man skulle lägga upp vistelsen på bästa sätt. Vi besökte Couburg och några vänner till familjen, det var en sjönära ort utanför Toronto, så där var vi på middag och dagen efter för att titta på utsikten som var helt underbar. Efter det åkte vi direkt till Montréal, den fransktalande staden för att shoppa lite och äta gott innan det var dags för nästa stad, Toronto. Där shoppade vi och strosade runt på stan, åt på världens bästa restaurang Trevor och bodde på ett fint hotell. Efter två nätter åkte vi vidare till vår slutdestination i Canada som var Niagarafallen. Vi hade ett hotell med perfekt utsikt ifrån vårt fönster rätt ut över de stora fallen, ja, det är faktiskt flera. Efter en natt där så satte vi oss i bilen för att åka hem. Totalt har vi åkt 270 mil på den här resan, och jag kunde snabbt konstatera att det är mer bil jag åker än på ett helt år! Och det har jag åkt på sex dagar. Sinnes! Och jag är verkligen inget stort fan av roadtrips! Men överlag har det väl gått rätt okej med allt bilande, men man blev ju rätt trött på att sitta i en bil timmar och timmar i sträck!
Nästan alla au pairer jag pratat med har sagt att de aldrig skulle åka på semester med sin värdfamilj av olika själ, absolut inte för att de inte tycker om sina familjer, men för att det skulle kännas konstigt. Jag kan hålla med om att det känns lite konstigt att åka på semester med en familj som inte är ens egen, och det blir rätt svårt emellanåt. Jag kände väl i princip att jag hade noll bestämmanderätt under resans gång, vilket jag inte är särskilt van vid. Jag fick anpassa mig efter alla deras tider, planer, vanor och så vidare, men det i sig är ju en liten utmaning jag klarat av. Men helt ärligt, jag är jätteglad att jag fick äran att följa med familjen på deras semester till Canada, att de gav mig möjligheten att se och uppleva allt jag gjort under resan. Vi har haft väldigt trevligt när vi vart och shoppat, fikat och ätit ihop och småtjejerna har vart jätteduktiga (bortsett från vid bed time). Så överlag är jag nöjd med resan, och framför allt väldigt tacksam! Canada är dessutom vackert och värt att besöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0