Skadad



Såhär snygg var jag ikväll, och mina vackra attiraljer kommer jag bära i 5-7 dagar

Vi tar dagens andra hälft i kronologisk ordning bakifrån, jag kom hem från sjukhuset för drygt en timme sen, haltande på kryckor och med ett stort benskydd runt höger knä. Har träffat otaliga personer ifrån sjukhuspersonalen, allt ifrån röntgendoktorer till läkare och en kryck-kille. Så, har alltså vart på akuten idag på grund av att jag ramlade och gjorde mig väldigt illa på gymmet idag. Jag stod på en vinglig step up-bräda och skulle precis påbörja ett set tåhävningar, och så fort jag kommit upp på tå så välter brädan emot mig, och jag ramlar ihop som en korthus. Jag landar helt tokigt med höger ben böjt inåt så att knät nuddar marken, och knak, smärta, chock. Nåt har gått helt snett och det smärtar utav bara ****. Tack och lov jobbar det så underbar personal på gymmet så att på tre röda sitter tre personer ur personalen kring mig med isförband och gasbindor och berättar för mig hur jag ska sitta och vad jag ska göra. Ont, on, ont gör det! Eftersom jag tog cykeln dit, så kunde jag inte riktigt sätta mig på den och åka hem, så de plockar in cykeln i en av sina bilar och kör hem mig. Supergulliga, kunniga och hjälpsamma. Väl hemma får jag hjälp av Helena, och vi tipsas om att åka direkt till en ortoped/ akuten.
Eftersom det här samhället är byggt på pengar, så blev genast sjukförsäkringen ett stort problem som jag inte ens orkar gå in på. Men det är relativt löst.
Hur som helst, jag är röntgad, inget är brutet, inget kan ses på röntgen. Men jag har troligen fått en rejäl sträckning/stukning i knät och får inte anstränga det på en vecka och fick därmed ett par kryckor med hem, samt ett stöd så att knät inte hamnar i en tokig position. Jag har fått smärtstillande och mår bra, känns okej när jag inte rör knät! Så, var inte oroliga, jag fixar det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0