Svensk dag


Swedish American Museum

McKenzi, Alice och Julia

Allt som behövs för att åka från Sverige till USA (För 150 år sendan)..

Svenskshoppen

Helena

Tjejerna och jag

Bilen måste tillhöra en svensk?

Odd, Alice, McKenzi och Julia på Tre Kronor

Idag gjorde jag och familjen jag bor hos en söndagsutflykt till något som heter Andersonville, en del i Chicago som för länge sedan blev en metropol för svenskar och skandinaver. Och som man kanske förstår på namnet så tillkom det tack vare en svensk immigrant som på 1800-talet immigrerade till den delen av Chicago. Så idag besökte vi Swedish American Museum, tittade runt på utställningen om den svenska immigrationen till Chicago, och handlade lite svenskt godis! Sen gick vi i ett par små inredningsbutiker för att sedan avsluta med en lunch på Tre Kronor som låg i utkanten av Andersonville. Mycket trevligt, och härligt med 15° grader och sol!
Oavsett om jag inte vart borta länge, och älskar att vara på vift, så blir jag varm om hjärtat så fort jag ser något svenskt. Så att idag se svenska flaggan, Kexchoklad, Marabou och att höra det svenska språket ifrån okända, känns väldigt skönt, och säkert på något lustigt vis. Sverige i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0