Toronto








Vy tjugo trappsteg ifrån tomten

Igår när vi åkt till Toronto åkte vi raka vägen till familjens svenska vänner som de träffat i Singapore, de bjöd på middag och en helkväll i deras underbara villa beläget precis vid den stora sjön. Så panoramafönsterna och utsikten var kvällens samtalsämne, utan tvekan ingen klagan på den saken. I morse mötte vi upp familjen igen för en förmiddagskaffe och för att få se utsikten i dagsljus, väldigt vackert! Jag skulle kunna byta!
Eftersom vi bodde på motell ingick ingen frukost, men inte gjorde väl det något då vi besökte The Buttermilk Cafe för frukost. Påminde mig om Pancake House i Wilmette där jag var med de svenska au pairerna, det fanns med andra ord mycket omeletter på menyn, pannkakor med lönnsirap samt våfflor. Själv tog jag en spenat/ cheddaromelett, och tur var väl det eftersom vi inte stannade för lunch! Var dödshungrig i bilen och shoppade loss för fullt när vi stannade på en mack, eftersom det är väldigt europeiskt här hittade jag massa englandsfavoriter som Areo Bubbels! Då blev jag glad, och tillfälligt mätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0