Utforskat Montréal








Montréal

Idag har vi strosat runt i Montreals stora och kända ungerground shoppingcenter, många av de största galleriorna är länkade till varandra under jorden. Rätt praktiskt, men lite tråkigt eftersom man inte får se något av staden på så sätt. Men gick givetvis över jord också och utforskade Old Town och gick in i kyrkan Basilique Notre-Dame de Montréal, en mycket vacker och välbevarad kyrka. Efter det hade småtjejerna längtat efter hotellpoolen, men jag efter mer shopping! Så jag gick i lite butiker på den stora Rue Sainte-Catherine där det fanns många europeiska butiker blandat med några amerikanska stora kedjor. Hela staden har jag upplevt väldigt europeisk, i stadens utseende, folkets beteende, klädstilen och även människors utseende! Jag har faktiskt sett några som har sett bra ut, det har jag inte gjort på länge!
Middag åt vi på hotellets restaurang, lunch blev det ingen! Det blev en smarrig cup cake i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0