Igår va?


Viola och Verona

Igår efter alla dåliga besked hos ortopeden kom Viola och hämtade upp mig med bil för att åka och äta sushi ihop, hennes kompis Verona hängde också på. Åt massor med jättegod sushi, åkte förbi några affärer (för att jag skulle lämna tillbaka lite grejer) och sist men inte minst följde jag med dem till desas salsa-klass. Det var ytterst överraskande måste jag medge. Först och främst, salsa-klass? Massa latinos i en svettig skolgymnatiksal tänkte jag. Fel, fel, fel, i stället så tar de mig till en sjukt fräsh klubb/ restaurang helt dekorerad i vitt med stora transparenta gardiner och skynken hängandes, vita lädersoffor, vita kristallkronor och häftigt ljus. Där skulle de dansa, jag trodde de skämtade. I baren stod glada människor och drack lite drinkar innan dansen skulle börja, stämmningen var på topp. Efter ett tag drog de ner volymen och så trädde dansläraren fram och alla som ville fick ställa upp sig på rad för att härma hennes danssteg. Allt eftersom parades de ihop och dansade "på riktigt". Sjukt underhållande att sitta och titta på, och jag kände mig lite sugen på att ge mig upp på dansgolvet jag med! Men med mitt ben kändes det mindre lockande. Hur som helst hade jag en grymt rolig kväll, även ifrån åskådarplats! Bra slut på en dålig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0