En väldigt vanlig dag


Hittade en bild ifrån en av mina första helger här, vi var på väg till en av min värdfamiljs bästa vänner, bjudna på pizzamiddag

Började som varje morgon vid åtta i morse vid frukosten, och eftersom båda tjejerna har skola på måndagar så hade jag ett par lediga timmar efter lite städning på barnens rum. Plöjde mig då igenom både Svenska New Yorkfruar och Ensam mamma söker för att hålla mig i fas med Sverige! Vid lunch var Alice hemma och åt innan det var dags för skola nummer två, då jag själv begav mig till gymmet för lite work out. Det gick bra, körde inte tillräckligt hårt för att vara nöjd dock, men det går att ta igen! Eftermiddagen och kvällen spenderades med småtjejerna, jag gjorde manikyr på Julia som fick fina rosaglittriga naglar, och hängde i parken senare med Alice. Därefter gjorde jag middag till familjen, ugnsbakad potatis, broccoli och lax med lime/gräddfilssås, gott! Alice säger alltid att jag är bästa kocken, och när vi lagar mat ihop (vilket vi börjat göra till lunch) är vi tillsammans bästa kockarna. Det är jättekul, både att hon tycker det, samt att hon tycker att det är kul att laga mat och baka! Julia brukar be mig fixa hennes hår och naglar, så jag tror hon tycker jag är kung på det. Är så glad att allt motstånd från de första veckorna har bytts ut mot positiva saker, och framför allt känns det roligt att ha kommit tjejerna så nära.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Sofia,

Vad kul att läsa att det verkar gå så bra med flickorna, jag förstår att det varit jobbigt, men då blir det ju så mycket roligare när man märker skillnaden!

Pusssssss

Pappa

2010-10-26 @ 15:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0