Hårkrångel


Bakifrån

Från sidan

Besökte ju som sagt frisören i morse i hopp om samma frisyr som jag så fint klippte till på Gotland i somras, men slutade delvis randig som en zebra, fläckig som en leopard, och delvis gulblond som ett lejon med hårtestar ojämna som lianer. Underbart härligt hår-zoo! Låter det skojigt? Kanske. Såg det skojigt ut? Definitivt, på ett högst dåligt sätt! Det var bara att ringa tillbaka och klaga så fort jag kommit hem och faktiskt utforskat djungeln. Tack och lov fick jag en ny tid idag vid fem och fick hjälp av världens gulligaste och väldigt duktiga frisör Nina, hon gjorde om slingorna i håret och klippte till det så att det såg helt rätt ut. Nu är jag nöjd! Petig ska man vara, speciellt om det är helfel!
Sen jag kom hem har jag och Helena delat på en flaska vin och lyssnat igenom massa musik som hon lyssnade på när hon var ung, det var jättekul att höra, och hittade några låtar som jag verkligen gillade! (Hon blev förresten inte magsjuk utan klarade sig som tur var!) Så vi har haft en jättemysig kväll!
Imorn är det Columbus day, så barnen är lediga från skolan hela dagen och det ska bli toppenväder! Pratade med Yvonne om att eventuellt åka till ett riktigt zoo imorn med barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0