My day


Invigde min väst och korsörhänge idag, gillart!

Efter att ha lekt med födelsedagspresenter och ätit lunch så begav jag mig till Starbucks för lite kaffe och Skype. Satt utomhus i det härliga vädret och pratade med Emma i en timme, sen med mami och med mormor och morfar. Det var riktigt mysigt att bara sitta där med en kaffe och babbla på som om man var ensam, trots att jag satt på ett café med massor med människor omkring mig. Men för mig fanns bara jag, Emma, mami, mormor och morfar. Störtskönt!
Efter en massa Sverigeuppdatering begav jag mig hemåt i tron om att jag skulle jobba, men det blev inget mer jobb på hela dagen eftersom Alice fyller år och de hade annat planerat. Manikyr och glass, lät jättemysigt! Så jag var hemma och har börjat plöja Hypnotisören av Lars Kepler, läste 130 sidor idag, började med boken igår, så har kommit en bit! På nåt sätt är den sjukt fängslande, men jag förstår inte riktigt vad det är i den som gör att jag känner så. Bra författare, bra skrivet. Det finns dock en konstig aspekt gällande just författarna, som skriver under pseudonymen Lars Kepler, men egentligen är ett gift par på två. Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril. Boken kom ut 2009 och då under namnet Lars Kepler, men i min utgåva ifrån 2010 står det på omslagets insida författarnas riktiga namn. Är inte det väldigt underligt? Först och främst, varför skriver man under pseudonym? Och om man nu valt att göra det, varför avslöja sig? Whatever, boken är bra!
Åt middag på den lokala italienska restaurangen Scapa ikväll, lite plock till förrätt och en god sallad till huvudrätt. Vart dessutom erbjuden jobb som värdinna om jag ville ha det.. Hehe! Men en trevlig dag och kväll i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0