Myspysdag




Doftljus och varm choklad, hur höstigt och mysigt känns inte det?

Har vart så ruggitg och superkallt ute idag så helst av allt hade man inte satt ens sin lilltå utanför dörren, så idag har mestadels av dagen spenderats inomhus. Efter Alices tennis idag gick vi hem och gjorde varm choklad med mashmellows, passade oss alldeles utmärkt frusna som vi var efter tio minuters promenad. Helena (min värdmamma) lagade en jättegod omelett till lunch, och när Alice åkte till skolan åkte jag och Helena och shoppade! Letade doftljus i hur många butiker som helst, och bestämde mig för ett litet till att börja med, det doftar helt underbart - varmt och gosigt på något vis! Dessutom bestämde jag mig för leopard-looken och utökade med en svans och ett par öron, kommer vara så läcker på lördag!
Vi blev bortbjudna på middag hos familjens bästa vänner här i området, deras frys hade gått sönder och de var tvungna att laga all mat i frysen, eller slänga, så de valde såklart att laga och bjöd över oss. Vi blev bjudna på en jättegod lasagne, pilgrimsmusslor, kyckling och en äppeldessert. Gott! Den familjen är så himla gullig, och barnen är så härligt oblyga, spralliga och väldigt sociala, plus att deras nästan nyfödda dotter är sötast i världen. Jag satt och mös med henne och så somnade hon i min famn, jag ville inte släppa henne, bara titta på henne och mysa! Åh!
Nu sitter jag i mitt rum med mitt nya doftljus och bara tar det lugnt, reflekterar över dagen, och kommer fram till att jag haft en väldigt fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0