Jag har inte vart i ett land på riktigt förrän...

...Jag tappat* min mobil! Idag hade jag mobilen i byxfickan på mina pösiga byxor (bra tänkt där) och skulle iväg till muséet. Väl på plats upptäcker jag att jag tappat min mobil! Går tillbaka och letar där vi åt, där vi suttit och även i informationsdisken. Ingen mobil. Ringer till den. Inget svar. Okej, tänker jag, jag har vart med om det förut, inga problem. Jag menar Sverige, Paris, London, Phuket, USA? Såklart!
Men tack och lov, när jag kommer hem har Helena hittat min mobil på garageuppfarten, den har alltså slitit sig precis när jag hoppat in i bilen! Dock hade hon och en väninna frågat varandra vem den gamla, slitna och omoderna telefonen kunde tänkas tillhöra, innan de såg en bild på mig i den...Men woho, jag är med mobil igen! Kanske ska jag göra ett försök med en Iphone 4?


My beloved phone

* Tappat betyder inte att jag inte får tillbaka den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0