Brun i ett kallt land


Lite semesterbilder som är praktexempel på hur jag skulle vilja ha det jämt!

Usch och burr vad kallt det är här hemma! Inte alls behagligt, härligt, uppfriskande eller soligt! Men det är inte mycket att göra, jag fick en härlig boost av både sol och bad under semestern och jag hoppas kunna leva på det ett tag framöver.
Resan har varit helt underbar ska ni veta, toppenbra väder mer perfekt temperatur i både luft och i vattnet, mycket härliga människor på hotellet som gjorde vardagen snäppet bättre än den redan var, duktig personal, goda drinkar i de fria barerna, glatt resesällskap och en läcker italienare. Jag hade utan tvekan velat stanna en vecka till! Men verkligheten kallar.
Imorgon har jag en stor dag framför mig, den kan ge mig ett av mina viktigaste besked. Jag ska på reservupprop på Stockholms Universitet i hopp om att få en plats på civilekonomprogrammet trots att jag står som femtonde reserv. Om inte, tar jag mitt pick och pack och avverkar den första terminen i den minimala universitetsstaden Örebro (2010's studentstad). Jag håller tummarna så att fingrarna vitnar på att det kommer saknas femton antagna studenter på uppropet imorgon, och därmed ge mig en plats som jag så gärna vill ha. Örebro känns inte alltför lockade, men att börja jobba igen och bara fördriva tiden utan att plugga när jag ändå vet vad jag vill, väger inte tyngre än Örebro.

Kommentarer
Postat av: My

Hoppas du får plats på universitet!! Håller alla tummar och tår :) Grymt härliga semesterbilder dessutom!!

2011-01-13 @ 01:31:31
URL: http://myannamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0