Café Opera mina vänner


Jag och Maneli

In i dimman

I fredags var det fest med ekonomerna som jag numer studerar med, våra sk. "faddrar" hade styrt upp förfest på söder och dessutom organiserat middagsbuffé och fest på Caféet. Förfesten var grymt rolig, och jag gick dit tillsammans med en tjej som heter Maneli. Vi trippade in tillsammans och var först efter faddrarna att dyka upp, smart tyckte vi eftersom vi skulle komma in i "järngänget" och sen skulle de som droppade in allt eftersom smälta in i den stora massan. Och det stämde väl precis överens med hur det blev, bortsett från när en gammal kollega till mig glider in och ger värdinnan en flaska champagne (nä, inte bara mousserande vin) och blir tilldelad glas-glas i stället för platsglas som oss andra dödliga. Det kan man ju förstå! Jag själv imponerade på samtliga förfestdeltagare med min galna minne för namn, jag kunde 31 av 33 namn på alla som var där, utan att egentligen känna någon. Fy fan vad jag imponerade, sen om namnen sitter på måndag i skolan är en annan fråga. Men korttidsminnet är grymt ibland!
Kvällen blev hur som helst skoj, men som vanligt är ju förfesten alltid roligast, och ändå envisas man alltid om att gå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0