Första dagen


Bjussar på den... haha

Första dagen på Civilekonomprogrammet är här med avklarad, check! Jag hade så fint planerat dagen sedan igår kväll, främst med anledning av att jag planerat att träna innan jag skulle bege mig till universitet. Jättebra tänkt, jag packade ihop alla saker jag behövde och ställde alarm. Så i morse då, går upp på planerad tid, äter frukost, går med världens äckligaste hår till gymmet. Inser på gymmet att jag tänkt helt fel med tiden och tvingas express-träna för att hinna duscha och göra mig i ordning. Väl inne i omklädningsrummet inser jag att jag glömt hela påsen med alla duschgrejer, parfym, hårspray, hårbortse och sånt där viktigt. Herre, det är första dagen och jag kan ju inte lukta och se ut som fan själv. In på SATS toalett och pumpar mängder med handtvål, springer in och duschar och tvättar håret med handtvål, blir tvungen att kamma håret med fingrarna i en kvart för att inte se ut som något katten dragit hem. Slut på problem.
Väl på universitetet har vi ett par timmars introduktionsföreläsningar och lite allmänt bra info, för att sedan avsluta med fem-kamp i mindre grupper. Det var jätteskoj, och nödvändigt för att få lite kontakt med de andra studenterna! Min grupp gjorde grymt bra ifrån sig, trots att det var typ jag och grabbarna som ställde upp hela tiden, men vi hade roligast med! Sen avvek jag däremot den första puben för en träff med Emma och Joanna. Mysig, kort och intensiv kvällsfika som slutade lite väl snabbt, dumma fik!
Hur som haver, har haft en toppenbra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0