Mystiska människor


Borde börja bära stopp-skylt, eller?

Jag vet inte vad det är med mig, men jag är som en magnet och drar alltid till mig de mest mystiska människorna! Idag på jobbet kom en 65-åring kvinna och skulle samtala i 20 minuter om hur arg hon var på Reinfeldt, att hon utbildat sig i 8 år och inte fått något jobb och hur svårt det är att vara kvinna, och om hur Guess kläder hade bättre passform än Massiomo Duttis. Med mera.. Senare kommer en låtskrivare som jag random träffat i regnet i väntan på skjuts för ett par månader sen in i butiken, och känner igen mig och ska snacka. "Hej då gumman, vi hörs" avslutar han och går. Jaså, gör vi, tänkte jag och skakade på huvudet inombords.
Igår ringde en okänd man på 37 år "fel" till mig, och ringde återigen två gånger efter det och skulle samtala för att jag var så trevlig och lät som någon han hade träffat någonstans.
Det här är inga extrema exempel, bara exempel på min vardag. Mina vänner påstår att jag är för trevlig mot dessa människor, det är därför de fortsätter, och framföra allt är det väl något med mig som på nåt sätt får dessa att hitta till mig. Jag träffat ofta lustigt folk, men är bra på att sätta mina gränser, säga ifrån, och vara ärlig. Men jag kommer alltid tycka det är roligt att snacka med nytt, random folk! Hur fungerar ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0