"Om jag får en enda nötbacill blir jag sjuk"


Jag och mamma

Sofia Järrestedt 5 år pratar om att vara allergisk i Barnallergiboken, jag beskriver hur det är att göra ett så kallat pricktest, hur det är att inte få äta ostkaka (?) och att jag bara litar på mamma, pappa och mig själv.
"Jag har gjort pricktest och det var ganska äckligt. De hällde först droppar på armen och sedan tog de en nål - 'pang, pang, pang' med nålen på hela armen. Sen började det klia."
"Det är jobbigt att bli sjuk och så blir jag lite rädd också. Då tänker jag att jag inte vill bli sjuk och så går jag till mamma."
"På kalas får jag inte äta tårta, men jag gillar inte tårta."
"Det är tråkigt att inte kunna äta det goda. Ostkaka kan jag inte äta och jag vet att det är gott!"

Kommentarer
Postat av: Mami

Gulle dig!

2011-03-31 @ 12:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0