Tankar om hur man ser på sig själv


Hur jag ser på mig, kontra hur andra ser på mig

Söndagar är för mig typiska pluggdagar, och precis som vanligt är även denna söndag en sådan dag! Det är verkligen jättetrist att vara låst hela dagen med en massa plugg, och speciellt om man känner att man inte ens förstår hälften av det man sysslar med. Hur kan det ens vara nyttigt?
Jag har ockuperat hela vardagsrumsbordet med böcker, dator, papper och anteckningsblock. Det råder ett organiserat kaos, bokstavligt talat. Allt är uppdelat i diverse högar med hänsyn till relevans och kategori. Nej, på riktigt, det betyder inte att det alltid går bra.
Jag har återkommande gånger fått höra vänners uppfattning om mig i pluggsammanhang, de beskriver mig som väldigt strukturerad och med framförhållning, jag vet dock inte om jag håller med. Vad har ni fått dessa uppfattningar ifrån mina vänner? Jag känner mig mest lat, tankspridd, okoncentrerad, obeslutsam och aningen tappad bakom en vagn. Kanske har jag fel, kanske inte? Resultatet på nästa kurs får avgöra, B och högre betyg (skala A-F) bevisar att mina vänner kanske har rätt, C och under betyder nog att jag skulle ha rätt. Hoppas dock inte på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0