Bra start sämre slut

Kinesiskt sjukhus, halloj!
 
Ja ni, kvällen igår började riktigt bra med goda basil drops och ginger drinks på Sichuan Citizen. Till det åt jag samma goda dumplings som jag åt när mamma och Helena var här.Stämningen var på topp och vi fick för oss att gå och bowla. Sjukt roligt. Men... då slår det till. Illamåendet som får mig att känna mig spyfärdig. Vi väljer att ta en taxi hem och i taxin börjar jag känna hur illamåendet övergår i att det känns tyngre att andas, känner att luftrören är lite smalare. Inte bra... inser att det är samma känsla som sist jag var där, fast värre. Stoppar i mig mina allergitabletter och långsamt blir det bättre. Väl hemma känns det rätt bra, är trött och vill sova. Men då slår illamåendet till igen och jag kramar toaletten ett tag, i samband med det täpper hela näsan igen och det känns tungt att andas igen. Det kändes för obehagligt för att inte göra något, så ringer Julia och ber henne följa med mig till sjukhuset. Väl i entrén möter vi även Johan som snabbt erbjuder sig att följa med. Tacka gudarna för det, inte nog med att han pratar svenska, han pratar ju flytande kinesiska och det behövs på ett kinesiskt sjukhus. Väl där står vi lite i kö, betalar lite, jag får en spruta i rumpan, spyr en gång till och sen får jag sitta med dropp tillsammans med ungefär femtio sjuka kineser. Men jag mår bra, det känns tryggt! Så allt gick bra till slut och idag är jag återställd med trött, kom i säng vid 3.00 ungefär. Händelserik kväll helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Mami

Det ska bli så skönt att få hem dig snart! Puss ❤️

2013-12-14 @ 09:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0