Imorgon går startskottet

 Inte så nördig i år..Inte som 2009
 
Den här veckan avslutar jag 4 av 5 av mina kurser här på Fudan, den sista tentan skrivs den 7e januari. Jag känner mig sådär lagom förberedd, men ändå nollställd och känner att det får gå lite som det går. Jag gjorde ju mitt val för länge sedan kring den här terminen, och plugget stod aldrig högst i kurs, det gjorde upplevelser, möten, människor, minnen och resor. Just idag känns det lite dumt att jag prioriterade så, men samtidigt är jag inte särskilt besvärad. Snarare tvärt om. Tänk om jag skulle komma hem härifrån med toppbetyg i alla ämmen men färre erfarenheter rikare, jag hade aldrig varit nöjd med det. Då hade jag nog ångrat ihjäl mig att jag inte tog alla chanser jag fick att göra min vistelse här till något roligt och minnesvärt. Imorgon och på torsdag får jag betala priset för mina underbara upplevelser, och det gör jag så gärna - smakar det så kostar det! Så, på agendan står;
 
Onsdag:
Tenta i Foreign Business Investment
Plugga in i det sista till kineiskan
Förbereda muntlig presentation i Entrepreneurial Development
Torsdag:
Hålla muntlig presentation i Entrepreneurial Development
Inlämning slutarbete i Language & Culture
Tenta i kinesiska, bestående av 90 % kinesiska tecken
Fredag:
Micke kommer äntligen!
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Lycka till!
Inte visste jag att det var kinesiska tecken du skulle tenta på!

Kramiz

2013-12-17 @ 20:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0